Natężenie bólu menstruacyjnego jest indywidualne dla każdej kobiety. Niektóre z nas, najlepiej wymazałyby te dni z życiorysu. Czym można spróbować sobie pomóc w tych dniach nie stosując tabletek przeciwbólowych? Badania przeprowadzone przez "British Journal of Obstetrics and Gynaecology" wskazują, że właściwości osłabiające bóle menstruacyjne posiada alfa tokoferol, czyli powszechnie znana witamina E.
Ponieważ z powodu tego typu dolegliwości najbardziej cierpią młode dziewczęta, naukowcy wyznaczyli do grupy badawczej 280 nastolatek między 15. a 17. rokiem życia. Część z nich otrzymywała dwa razy dziennie witaminę E, a pozostałe - z grupy kontrolnej - placebo. U osób, które przyjmowały witaminę E, zmniejszyły się nie tylko bóle menstruacyjne, ale także krwawienie.
Otwartą kwestią pozostaje czy witamina E dostarczana z codzienną dietą w czasie miesiączki może niwelować nieprzyjemne dolegliwości? Nie zaszkodzi spróbować!
Powszechne źródła dobrze przyswajalnej witaminy E to między innymi olej słonecznikowy, żółtko jaja, chleb chrupki, otręby pszenne, nasiona słonecznika czy orzechy laskowe.








